Μενού
Your Cart

Αργινίνη

Η αργινίνη είναι ένα απαραίτητο αμινοξύ που διαδραματίζει ζωτικό ρόλο σε διάφορες φυσιολογικές διεργασίες στο ανθρώπινο σώμα. Ως ένα από τα δομικά στοιχεία της πρωτεΐνης, η αργινίνη συμμετέχει στη σύνθεση σημαντικών μορίων όπως το μονοξείδιο του αζώτου, η κρεατίνη και οι πολυαμίνες. Θεωρείται απαραίτητη επειδή ο οργανισμός δεν μπορεί να παράγει επαρκείς ποσότητες αργινίνης από μόνος του, καθιστώντας απαραίτητη την πρόσληψή της μέσω διατροφικών πηγών.


Βρέθηκαν  3  προϊόντα  |  
12
24
48
Εταιρία: SOLGAR
Το Solgar® L-Arginine 1000 mg περιέχει Αργινίνη, ένα από τα είκοσι κλασικά αμινοξέα που συμμετέχουν σε διάφορες διεργασίες του σώματος.Τα αμινοξέα είναι τα θεμέλια της πρωτεΐνης και χρειάζονται για πολλές εσωτερικές λειτουργίες του σώματος. Ταξινομούνται σε «βασικά» ή «μη βασικά», με τα βασικά αμινο..
31,16€ 47,94€
Εταιρία: LAMBERTS
(Ελεύθερης Μορφής)Η Αργινίνη υπάγεται στα μη απαραίτητα αμινοξέα, αν και πολλοί ερευνητές το θεωρούν ως «υπό όρους απαραίτητο». Ο διαχωρισμός αυτός γίνεται γιατί ο οργανισμός αδυνατεί να παράγει επαρκείς ποσότητες αργινίνης σε περιόδους ταχείας ανάπτυξης, σε περίπτωση τραύματος και σε καταστάσεις στ..
26,82€ 41,26€
Εταιρία: ΒΙΑΝ
Το TONOTIL Plus είναι συμπλήρωμα διατροφής που περιέχει 4 αμινοξέα (L-Αργινίνη, L-Γλουταμίνη, L-Φωσφοθρεονίνη, L-Φωσφοσερίνη), βιταμίνη Β12 και καρνιτίνης, το οποίο βοηθάει στην τόνωση του οργανισμού και στην παραγωγή ενέργειας και είναι χρήσιμο ειδικότερα σε περιόδους:• Έντονης σωματικής προσπάθεια..
13,85€ 19,79€
Βρέθηκαν  3  προϊόντα

Πληροφορίες για Αργινίνη

Ο ρόλος της αργινίνης στον οργανισμό

Η αργινίνη χρησιμεύει ως πρόδρομος για την παραγωγή του μονοξειδίου του αζώτου (ΝΟ), ενός ισχυρού αγγειοδιασταλτικού παράγοντα που βοηθά στη χαλάρωση και τη διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων. Αυτή η αγγειοδιασταλτική δράση προάγει την καλύτερη ροή και κυκλοφορία του αίματος, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της συνολικής καρδιαγγειακής υγείας. Επιπλέον, η αργινίνη παίζει ρόλο στη σύνθεση της κρεατίνης, μιας ένωσης που παρέχει ενέργεια στους μύες κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων υψηλής έντασης.

Επιπλέον, η αργινίνη συμμετέχει στην παραγωγή πολυαμινών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη και τη διαίρεση των κυττάρων. Οι πολυαμίνες συμβάλλουν στη ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης και υποστηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ως αποτέλεσμα, η αργινίνη διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο σε διάφορες φυσιολογικές διεργασίες, συμπεριλαμβανομένης της καρδιαγγειακής υγείας, της μυϊκής λειτουργίας και της υποστήριξης του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα οφέλη της αργινίνης για την υγεία

Αργινίνη και καρδιαγγειακή υγεία

Ένα από τα βασικά οφέλη της αργινίνης είναι η θετική της επίδραση στην καρδιαγγειακή υγεία. Προάγοντας την παραγωγή νιτρικού οξειδίου, η αργινίνη βοηθά στη χαλάρωση και τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, βελτιώνοντας τη ροή του αίματος και μειώνοντας την αρτηριακή πίεση. Αυτή η αγγειοδιασταλτική δράση μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετική για άτομα με υπέρταση ή άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις.

Επιπλέον, η αργινίνη μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες, μια κατάσταση γνωστή ως αθηροσκλήρωση. Βελτιώνοντας τη ροή του αίματος και αποτρέποντας το σχηματισμό θρόμβων αίματος, η αργινίνη μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και άλλων καρδιαγγειακών επιπλοκών.

Αργινίνη και αθλητική απόδοση

Η αργινίνη έχει αποκτήσει δημοτικότητα μεταξύ των αθλητών και των λάτρεις της γυμναστικής λόγω των πιθανών επιδράσεων που μπορεί να έχει στην αύξηση της απόδοσης. Αυξάνοντας τη ροή του αίματος στους μυς, η αργινίνη μπορεί να βελτιώσει την απόδοση κατά την άσκηση και να καθυστερήσει την εμφάνιση της κόπωσης. Αυτή η ενισχυμένη ροή του αίματος βοηθά επίσης στην παροχή οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών στους μυς, προωθώντας την ταχύτερη αποκατάσταση και τη μυϊκή ανάπτυξη.

Επιπλέον, η αργινίνη συμμετέχει στη σύνθεση της κρεατίνης, μιας ένωσης που παρέχει ενέργεια στους μύες κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων υψηλής έντασης. Αυξάνοντας τα επίπεδα κρεατίνης, η συμπλήρωση αργινίνης μπορεί να ενισχύσει τη δύναμη, τη δύναμη και τη συνολική αθλητική απόδοση

Αργινίνη και οικοδόμηση μυών

Εκτός από το ρόλο της στην παραγωγή ενέργειας, η αργινίνη υποστηρίζει επίσης την ανάπτυξη των μυών. Αυξάνοντας τη ροή του αίματος στους μυς, η αργινίνη εξασφαλίζει επαρκή παροχή θρεπτικών ουσιών και οξυγόνου που απαιτούνται για την ανάπτυξη του μυϊκού ιστού. Προωθεί επίσης την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης, η οποία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην οικοδόμηση και την αποκατάσταση των μυών.

Επιπλέον, έχει αποδειχθεί ότι η συμπληρωματική χορήγηση αργινίνης ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου, μιας πρωτεΐνης απαραίτητης για τη δύναμη και την επισκευή του συνδετικού ιστού. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για άτομα που αναρρώνουν από τραυματισμούς ή επιθυμούν να βελτιώσουν τη συνολική υγεία των μυών τους.

Αργινίνη και ανοσολογική λειτουργία

Το ανοσοποιητικό σύστημα βασίζεται στην αργινίνη για τη βέλτιστη λειτουργία του. Η αργινίνη εμπλέκεται στην παραγωγή πολυαμινών, οι οποίες διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη ρύθμιση των ανοσολογικών αποκρίσεων. Οι πολυαμίνες βοηθούν στην ενεργοποίηση των ανοσοποιητικών κυττάρων, ενισχύουν την παραγωγή αντισωμάτων και υποστηρίζουν την άμυνα του οργανισμού έναντι λοιμώξεων και ασθενειών.

Επιπλέον, η αργινίνη διεγείρει την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου, το οποίο διαθέτει αντιμικροβιακές ιδιότητες και βοηθά στην καταπολέμηση των παθογόνων μικροοργανισμών. Υποστηρίζοντας τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, η αργινίνη μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συνολικής υγείας και στη μείωση του κινδύνου λοιμώξεων.

Τροφές πλούσιες σε αργινίνη που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας

Ενώ η αργινίνη μπορεί να ληφθεί μέσω συμπληρωμάτων, υπάρχει επίσης φυσικά σε διάφορα τρόφιμα. Η ενσωμάτωση τροφίμων πλούσιων σε αργινίνη στη διατροφή σας μπορεί να εξασφαλίσει επαρκή πρόσληψη αυτού του βασικού αμινοξέος. Ορισμένες από τις καλύτερες διατροφικές πηγές αργινίνης περιλαμβάνουν:

Κρέας: Τα άπαχα κομμάτια βοδινού κρέατος, το κοτόπουλο και η γαλοπούλα είναι εξαιρετικές πηγές αργινίνης.

Θαλασσινά: Ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και οι γαρίδες είναι πλούσια σε αργινίνη.

Ξηροί καρποί και σπόροι: Τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα φιστίκια και το σουσάμι περιέχουν σημαντικές ποσότητες αργινίνης.

Όσπρια: Τα φασόλια, οι φακές και τα ρεβίθια είναι καλές χορτοφαγικές πηγές αργινίνης.

Γαλακτοκομικά προϊόντα: Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί παρέχουν αργινίνη μαζί με άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Συμπληρώματα αργινίνης

Εάν δεν μπορείτε να λαμβάνετε επαρκή ποσότητα αργινίνης από τη διατροφή σας ή εάν έχετε συγκεκριμένους στόχους υγείας που μπορεί να απαιτούν υψηλότερα επίπεδα αργινίνης, τα συμπληρώματα είναι μια βολική επιλογή.